>> BALTIC HOUSE
BALTIC HOUSE

Dzisiaj:  Friday  29-03-2024 15:47:23
Głosowanie (głos.) - u.s.gm., u.s.pow. i u.s.woj. przewidują dwa rodzaje glosowania - jawne i tajne. Głos. jawne jest to taki sposób przeprowadzania głosowania, w którym można określić, kto z członków ciała kolegialnego opowiedział sie za jakim rozstrzygnięciem. Istnieją dwa rodzaje głos. jawnego: jawne poprzez podniesienie ręki i jawne imiennie. Głos. tajne jest to taki sposób przeprowadzania głosowania, który uniemozliwia identyfikację treści głosowania z konkretnymi członkami organu kolegialnego. Uchwały organów gminy i powoaty zapadają w głos. jawnym, chyba że ustawa stanowi inaczej. Z tego względu głos. tajne dopuszczalne jest jedynie w przypadkach wyraźnie wskazanych w przepisach prawa (np. decyzje kadrowe) Ustawa o samorządzie wojewódzkim również wprowadza zasadę jawnego głos. (z zastrzeżeniem, że jej przepisy przewidują głosowanie jawne lub imienne). Inny sposób podejmowania uchwał może wynikać jedynie z przepisów prawa.
Czym jest nieruchomość wspólna, co się na nią składa i jak można nią dysponować? Definicja nieruchomości wspólnej wspólnoty mieszkaniowej wynikająca z ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (t.jedn.: Dz. U. 2000 r. Nr 80 poz. 903 ze zm.; dalej jako - u.w.l.) jest bardzo ogólna i stanowi, że: nieruchomością wspólną są te części budynku (i istniejących w nim urządzeń), które nie służą wyłącznie do użytku poszczególnych właścicieli lokali (art. 3 ust. 2 u.w.l.), a także grunt (ewentualnie prawo użytkowania wieczystego), na którym wzniesiono budynek.

Nieruchomością wspólną, co do zasady, będą zatem z pewnością: ściany zewnętrzne, fundamenty, dach, strychy, korytarze, kominy, pralnie, suszarnie, przechowalnie wózków dziecięcych, instalacje centralnego ogrzewania, kanalizacyjne, czy elektryczne, a ponadto ściany nośne, windy. Nie jest jednak wykluczone, że na mocy wzajemnych porozumień między współwłaścicielami, zwłaszcza mniejszych wspólnot mieszkaniowych, dokonają oni innego podziału tychże części nieruchomości, które standardowo wchodziłyby w skład części wspólnych.
Absolutorium komunalne:jest formą kontroli rady gminy, powiatu lub sejmiku województwa nad organem wykonawczym: wójtem, burmistrzem, prezydentem miasta oraz zarządem powiatu i zarządem województwa. A.k. to akt organu nadrzędnego, najczęściej wybieranego, zwalniający organ od odpowiedzialności za wykonanie powierzonych mu zadań. Uchwała, udzielając absolutorium, nie zwalnia jednak kierowników jednostek podległych zarządowi lub wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi) od właściwej odpowiedzialności, jeżeli później wyjdą na jaw fakty wskazujące na to, że czynności realizowane przez te osoby były niezgodne z zasadami prawidłowej gospodarki budżetowej i spowodowały szkodę dla jednostek samorządu terytorialnego (j.s.t.). Instytucja a.k. stanowi ustawowo określony sposób kontroli organu stanowiącego j.s.t. nad wykonaniem budżetu przez wójta (burmistrza, prezydenta), zarząd powiatu i zarząd województwa i jest wyrazem końcowej oceny działalności powyższych podmiotów w tym zakresie. Nie może być efektem niezadowolenia rady (sejmiku) z całokształtu działalności organu wykonawczego, ale musi ściśle odnosić się do wykonania budżetu określonej j.s.t. Dla oceny pracy organu wykonawczego, poza wykonaniem budżetu, ustawy o samorządzie gminnym, powiatowym i województwa przewidują inne procedury. Aktualnie można wyróżnić cztery etapy procedury absolutoryjnej.

(C) 2008
Pliki Cookies Polityka prywatności

Wspólnota Mieszkaniowa Baltic House ,(C) 2008
81-450 Gdynia ul.Redłowska 50 i 52