Regulamin porzadku domowego

1
Postanowienia ogólne:
1. Do przestrzegania niniejszego regulaminu zobowiązani są właściciele lokali wchodzących w skład nieruchomości wspólnej, osoby wraz z nimi zamieszkałe, najemcy, podnajemcy lub użytkownicy lokali oraz wszelkie inne osoby przebywające na terenie nieruchomości wspólnej.
2. Właściciel lokalu ponosi odpowiedzialność za:
• Zachowanie osób, którym oddał swój lokal do użytkowania –zarówno domowników jak i innych osób korzystających z jego lokalu
• Przestrzegania Regulaminu przez osoby, najemców, podnajemców jego lokalu lub innych użytkowników lokalu oraz przez zaproszonych przezeń gosci
• Powiadomienie Zarządu Wspólnoty o wynajęciu lub wydzierżawieniu lokalu ze wskazaniem osoby dzierżawiącej lub najemcy
• Zgłoszenie Zarządowi informacji dotyczących zmiany przeznaczenia lokalu oraz ilości osób zamieszkujących lub użytkujących lokal
3. Właściciel lokalu jest zobowiązany powiadomić Zarząd Wspólnoty o wszelkich istotnych zmianach dotyczących jego lokalu, a w szczególności o zmianach w zakresie prawa własności, zmianach umów najmu lub dzierżawy oraz o zmianach liczby osób zamieszkałych lub uprawnionych do korzystania

2
Obowiązki Właścicieli i osób przebywających na terenie nieruchomości:
1. wszyscy są zobowiązani dbać o budynek i jego otoczenie oraz chronić przed dewastacją
2. w razie jakiejkolwiek awarii lub nagłych przypadków, dotyczących bezpieczeństwa nieruchomości, należy zgłosić je natychmiast Zarządowi, administratorowi, ochronie, a w razie potrzeby zawiadomić również odpowiednie służby, takie jak: straż pożarna, pogotowie ratunkowe, policja, pogotowie gazowe, itd.
• W przypadku awarii wywołującej szkode lub grożącej wywołaniem szkody w nieruchomości wspólnoty lub w lokalach innych właścicieli –właściciel lokalu lub pełnoletnie osoby reprezentujące jego prawa (w tym najemca lub dzierżawca) są zobowiązani do natychmiastowego udostępnienia lokalu w celu usunięcia przyczyn awarii. Jeżeli właściciel lub pełnoletnie osoby reprezentujące jego prawa są nieobecne, albo odmawiają udostępnienia lokalu, Zarząd Wspólnoty ma prawo wejść do lokalu w obecności funkcjonariusza policji lub straży miejskiej, a gdy wymaga to pomocy straży pożarnej, także przy jej udziale.
• Jeżeli otwarcie lokalu nastąpiło pod nieobecność właściciela lub osób pełnoletnich reprezentujących jego prawa –Zarząd Wspólnoty, administrator, jest zobowiązany zabezpieczyć lokal i znajdujące się w nim rzeczy do czasu przybycia właściciela. Z czynności tych sporządza się protokół.
• Właściciel lokalu jest zobowiązany do udostępnienia lokalu służbom remontowym w obecności przedstawiciela Zarządu jeżeli jest to konieczne do przeprowadzenia konserwacji lub remontu urządzeń wspólnych
3. Wszyscy użytkownicy lokali są zobowiązani do naprawiania na własny koszt wszelkich szkód powstałych na terenie posesji z ich winy, a w przypadku naprawienia takiej szkody na zlecenie Zarządu, pokrycia kosztów usunięcia szkody na pierwsze wezwanie.
4. Wszyscy użytkownicy lokali są zobowiązani do utrzymania zamieszkiwanego lub użytkowanego lokalu oraz innych pomieszczeń użytkowych w należytym stanie technicznym i sanitarnym.
5. Bez pisemnego zezwolenia Zarządu nie wolno umieszczać na terenie nieruchomości żadnych reklam, szyldów czy ogłoszeń.
6. Do umieszczania zawiadomień i innych ogłoszeń Wspólnoty Mieszkaniowej oraz spraw związanych z zarządem i administracją nieruchomości przeznaczone są tablice informacyjne umieszczane na parterze klatki schodowej.
3
Przepisy porządkowe:
1. Wszyscy użytkownicy lokali, zobowiązani są do niezakłócania spokoju innych osób.
2. Cisza nocna obowiązuje w godzinach od 22.00 do7.00 Dodatkowo postanawia się, że prace głośne i uciążliwe nie będą wykonywane w dniach świątecznych, zaś w pozostałych dniach prace te należy kończyć do godz.20.00
3. Trzymane w lokalu zwierzęta nie mogą powodować zagrożenia życia ani zdrowia ludzi oraz nie mogą zakłócać spokoju. Posiadacze zwierząt domowych są zobowiązani do przestrzegania przepisów sanitarno-epidemiologicznych. Niedozwolone jest pozwalanie psom na załatwianie potrzeb fizjologicznych na terenie posesji. Poza teren lokalu psy wyprowadzane winny być na smyczy. Niedozwolone jest swobodne wypuszczanie psów nawet w sytuacji bezpośredniej obecności właściciela. Właściciele zwierząt zobowiązani są do natychmiastowego uprzątnięcia odchodów zwierzęcych poprzez zebranie ich do torebki sanitarnej i umieszczenie w pojemniku na odpady.
4. Balkony/tarasy powinny być utrzymane w czystości, a skrzynki na kwiaty i donice umieszczane na balkonach winny być umocowane w sposób gwarantujący bezpieczeństwo. Nie jest dozwolone przechowywanie na balkonach/tarasach przedmiotów oszpecających wgląd domu oraz korzystanie z grilla (dotyczy to również terenu całej posesji).Użytkownicy zobowiązani są do usuwania śniegu, lodu oraz nieczystości z tarasów.
5. W pomieszczeniach gospodarczych, korytarzach, na balkonach nie wolno przechowywać motorowerów, motocykli oraz materiałów łatwopalnych, żrących i cuchnących środków chemicznych, materiałów wybuchowych oraz gazu w butlach.
6. Pomieszczenia wspólne należy utrzymywać w czystości i porządku, a korzystając z nich należy przestrzegać przepisów przeciwpożarowych.
7. Niedozwolone jest zakładanie gniazd poboru prądu elektrycznego na użytek własny w pomieszczeniach hali garażowej oraz prowadzenie w tych pomieszczeniach działalności usługowej lub produkcyjnej bez uzgodnienia z Zarządem Wspólnoty.
8. Ciągów komunikacyjnych nie wolno zastawiać żadnymi przedmiotami, a jeśliby taki fakt miał miejsce z powodu konieczności przeprowadzenia prac remontowych w lokalu, przedmioty te należy usunąć na ustne wezwanie Zarządu Wspólnoty, któregokolwiek z członków tego Zarządu lub Administratora. Niezastosowanie się do tego wezwania może spowodować usunięcie przez Zarząd tych przedmiotów na koszt osoby, która zastawiła nimi ciąg komunikacyjny.
9. Parkowanie pojazdów jest dozwolone tylko w miejscach do tego wyznaczonych i odpowiednio oznakowanych. Ustawianie pojazdów na terenie nieruchomości niezgodnie z przepisami, na ciągach dla pieszych albo w sposób mogący utrudnić poruszanie się pojazdom specjalnym jest zabronione i może spowodować odholowanie pojazdu, na koszt właściciela pojazdu lub jego posiadacza, na parking strzeżony
10. Bezwzględnie zabrania się mycia pojazdów na terenie nieruchomości.
11. Zabrania się palenia papierosów w pomieszczeniach wspólnych budynku, a w szczególności w hali garażowej, w pomieszczeniach gospodarczych, na korytarzach i na klatkach schodowych.
12. Zaleca się szczególną ostrożność przy wjeździe i wyjeździe z bramy garażowej. Wszelkie uszkodzenia spowodowane użytkowaniem pojazdów na terenie posesji obciążają właściciela lokalu, który szkodę spowodował, przy czym mają zastosowanie przepisy 1 ust.2
13. Śmieci należy wyrzucać wyłącznie do pojemników w wygrodzeniach między budynkami
14. Zabrania się :
a. Zanieczyszczania wspólnych części budynku i nieruchomości, pisania i drapania na ścianach budynku, niszczenia zieleni
b. Malowania ścian wewnętrznych i zewnętrznych stanowiących części wspólne budynków oraz wieszania i przybijania tablic , anten, krat bez zezwolenia
15. Rodzice lub opiekunowie zobowiązani są dbać, aby dzieci stosowały się do postanowień regulaminu. Za szkody wyrządzone na terenie nieruchomości przez dzieci odpowiadają ich rodzice lub opiekunowie.
16. Zaleca się nie otwieranie za pomocą domofonu drzwi do klatek schodowych osobom nieznanym, w tym także domokrążcom i osobom oferującym usługi
17. W przypadku uporczywego naruszania niniejszego Regulaminu przez właściciela lokalu lub osobę reprezentującą jego prawa – Zarząd jest uprawniony do zwracania uwagi o obowiązku przestrzegania stosownych przepisów

Regulamin został przyjęty przez Zebranie właścicieli lokali w drodze Uchwały na zebraniu w pażdzierniku 2008r.

(C) 2008
Pliki Cookies Polityka prywatności

Wspólnota Mieszkaniowa Baltic House ,(C) 2008
81-450 Gdynia ul.Redłowska 50 i 52